Blog Layout

Siru K • May 14, 2022

Hyvä, parempi, paras - vai hyvä, huonompi ja höpönpöpönpöppö?

”Parhaat välittäjät” ja muut markkinointilupaukset

”Parhaat välittäjät” ja muut markkinointilupaukset


Törmään toistuvasti alamme mainoksiin, jossa pöyhkeästi kerrotaan, että kyseisessä toimistossa on  ”parhaat välittäjät” tai ”pääkaupunkiseudun parhaat vuokravälittäjät” tai että toimisto takaa ”parhaan hinnan asunnostasi”.


Pidän tätä sekä asiakasta aliarvioivana että toimialaa halventavana tapana markkinoida omaa palveluaan. Jos kokee olevansa toista parempi, olisi hyvä jollakin tapaa avata tätä omaa erinomaisuuttaan. Millä tavalla eroaa alan muista toimijoista ja miten se on lisäarvo asiakkaille?


Perustettuani oman kiinteistönvälitystoimiston, olen saanut kahdelta arvostamaltani henkilöltä palautetta, että ammattikuntaamme ei arvosteta ja että koko toimialan maine on todella huono. Itse ajattelen, että jokaisella toimialalla on erilaisia tekijöitä: ns leipäpappeja, jotka tekevät vain pakollisen selvitäkseen työtehtävistään sekä toisaalla niitä intohimoisia, työstään innostuneita ihmisiä, joiden missio on tehdä hyvää työtä, aidosti auttaa asiakkaitaan ja nöyrästi olla valmis aina oppimaan uutta, enemmän ja paremmin – ei omaksi edukseen vaan kyetäkseen yhä paremmin hoitamaan työnsä ja palvelemaan toimeksiantajiaan.


Oma tavoitteeni on löytää paikkani hyvänä ja luotettavana välittäjänä. Välittäjänä, jonka ensisijaiset ominaisuudet ovat inhimillisyys, osaaminen ja laatu. Välittäjänä, joka ei sokaistu omasta erinomaisuudestaan tai vielä pahempaa, esiinny erinomaisempana kuin todellisuudessa onkaan.


Joten rakkaat kollegat, eiköhän jätetä toisille toimijoille nämä ”parhaat” -tittelit. Annetaan tekojemme puhua ja toimitaan rehdisti ja kunnioittavasti toisia välittäjiä kohtaan. Yhdessä olemme enemmän – emme itseämme tyhjää kehuen.


Siru Kääriäinen

yrittäjä, kiinteistönvälittäjä, LKV, LVV

Baba LKV

puh 040 5566 888

siru@babalkv.fi


Share by: